Helsingin sanomissa 5.11.17 julkaistussa artikkelissa kerrottiin suomalaisten kuluttajien haluavan ostaa enemmän kotimaisten vaatemerkkien tuotteita. Tällä hetkellä suuret valmistajat ovat siirtäneet tuotantonsa lähes kokonaan ulkomaille. Artikkelissa Marimekko, Luhta ja Reima perustelevat tuotannon siirtämistä kustannuskysymyksillä ja osaamisen saatavuudella. On jäänyt kotimaisten pienmerkkien varaan vastata kuluttajien toiveeseen.
Vieton tuotanto on ollut alusta alkaen eli jo vuodesta 2007 sataprosenttisesti kotimaista ja tämän vuoden puolella on tuotantoa laajennettu, kun avuksi alihankintaan saatiin PaaPii Design. Tällä hetkellä osan Vieton vaatteista valmistaa siis kymmenen henkeä työllistävä vaatetehdas Kokkolassa. Lyhyet toimitusmatkat, tuotantoketjun läpinäkyvyys ja kotimaisen työn tukeminen ovat tärkeitä kulmakiviä Vietolle ekologisen ja kestävän muodin vaatemerkkinä. Asiakkaat haluavat tietää missä oloissa heidän vaatteensa on tehty.
Onkin ilahduttava uutinen, että PaaPii Designin lisäksi myös muita kotimaisia vaatetehtaita on avattu. Kun uutta alihankkijaa lähdettiin hakemaan, niin nopeasti huomasi, että tehtävä ei ole helppo. Kaikilta kotimaisilta toimijoilta ei kyselyihin saanut edes vastausta. Yhteistyö PaaPii Designin kanssa lähti kuitenkin reippaasti käyntiin ja uusin mallisto on esimerkki siitä kotimaisesta osaamisesta, jota Helsingin sanomien artikkelinkin mukaan Suomesta löytyy.